Jak uszyć domek torebkę?

Każda dziewczynka marzy o domku dla lalek. Jest to rzecz, przy której, gwarantuje, dziecko spędzi mnóstwo czasu. A jeśli dodatkowo jest to torebka, do której można schować ulubioną lalę, zamknąć i wziąć ze sobą? Moje dziewczynki nie mogły się już doczekać kiedy skończę go szyć aby móc włożyć mebelki i ukochaną laleczkę i zacząć się bawić.

Jest teraz dużo osób, które same wykonują zabawki dla swoich maluchów. Pomyślałam, więc, że w trakcie szycia zrobię kilka zdjęć i napiszę parę słów jak ja uszyłam swój domek. Może komuś się przyda, co oczywiście byłoby dla mnie dużą radością.

Taki opis można znaleźć również w czasopiśmie z wykrojami B-inspired.

Potrzebujemy wyciąć z tkaniny w kolorach, strukturach jakie tylko mamy ochotę lub w zasięgu ręki 🙂 a najlepiej w ulubionych kolorach pociechy:

– 6 prostokątów o wymiarze 21 cm x 28 cm

– 4 prostokąty o wymiarze 15 cm x 28 cm

– 4 „domki” o wymiarach 21 cm x 21 cm plus „dach”, czyli trójkąt o długości ramienia 15 cm

– 2 prostokąty na ramiona o wymiarach 30 cm x 3 cm (należy każdy prostokąt złożyć na pół i zszyć razem)

Narysowałam schemat, jak to mniej więcej ma wyglądać.

Kolejna rzeczą jaką zrobiłam to przygotowałam wypełnienie (taka jaką daje się do kocyków). Chciałam aby domek był mięciutki i milutki, aby nie było czuć kartonów, które później wkłada się pomiędzy ścianki.

Wypełnienie przyszyłam do każdego elementu.

Następnie można udekorować domek tak jak się chce. Ja przyszyłam drzwi, okna, drzewko, szafkę nocna i lampkę. Nie naszywałam zbyt wielu rzeczy aby pozostawić dzieciom możliwość samodzielnego umeblowania domku.

Jak mamy juz gotowy wystrój wewnętrznej i zewnętrznej strony domku, należy teraz zszyć elementy ze sobą tak aby powstały dwa domki. Jeden będzie wnętrzem domku a drugi – to będzie jego strona zewnętrzna.

Tak wygląda strona wewnętrzna:

domek-dla-lalek-1

domek dla lalek

a tak zewnętrzna

domek-torebka-2

Przyszywamy rączki. Ja przyszyłam obydwa ramiona do jednej strony domku, ale myślę, że w następnym domku przyszyję do obu stron.

Obracamy teraz oba domki na lewą stronę i wkładamy jeden w drugi – prawą strona do siebie.

domek-walizka-3

przeszywamy cały domek dookoła. Zostawiamy jedynie otwór przy rączkach w celu włożenia kartonów.

domek-szyty-ręcznie-4

Gdy boki są wszyte, należy obrócić domek na prawą stronę i  włożyć kartony pomiędzy każdą ściankę. Aby kartony się nie przesuwały przeszyłam ręcznie pomiędzy każdym kartonem. Na samym końcu należy zszyć otwór.

W celu możliwości zamknięcia domku należy wszyć tasiemki, albo guziczki. Wyobraźnia nie ma granic, więc to jak Wasz domek będzie zamykany, zależy od Was. Ja wszyłam tasiemki i nakleiłam klejem na gorąco kwiatuszki, w celu przysłonięcia miejsc zszycia, a przy okazji jako element dekoracyjny.

No i gotowe. A teraz kilka zdjęć domku:

– od wewnątrz

 

 

dom-szmaciany-5.jpg

 

– na zewnątrz

domek-walizka-9

domek-torebka-8

domek-dla-lalek-10.jpg

 

Powodzenia w szyciu i oczywiście czekam na Wasze gotowe prace!

Skomentuj

